Tuesday, January 19, 2010

Why I Like it Longer?

Handphone adalah gadget yang mesti dimiliki oleh setiap manusia. budak sekolah pon ada handphone kan? hihi... Tetapi, apa yang membezakan sebuah handphone dengan handphone yang lain? Handphone besar, handphone canggih, handphone mahal, handphone banyak application, handphone banyak games. Dan yang terkini keluaran LG, "The Longer Phone". Yang menarik tentang Longer @ panjang ini. Jom Translate ke dalam bentuk "Z-A BL40 Phone Manual".




Zero Percent Ashamed
Pernah dibandingkan handphone dengan handphone rakan-rakan anda? Dengan pelbagai ciri-ciri yang mampu membuatkan orang disekeliling anda cemburu, LG Chocolate BL40 mampu membuatkan anda bangga 100%.

Y-axis is only 11mm
Dengan kenipisan Y-axis hanya 11mm, LG Chocholate BL40 merupakan salah satu handphone yang paling nipis di dunia. Mungkinkah BL40 adalah handphone paling nipis di dunia? :)

X-tra everything
X-tra panjang, X-tra ciri-ciri, X-tra aplikasi, X-tra segalanya. Simple word, BL40 adalah X-tra!

Wide screen at 4 inch
Tidak perlu lagi menonton Television. Skrin yang selebar 4 inci ini mampu membuatkan anda merasakan pengalaman seperti sedang menonton mini TV.

Vivid screen
Bohsan dengan game Snake pada handphone lama anda yang hanya ada warna hitam putih? Tidak mungkin lagi terjadi dengan BL40. Skrin yang sangat jelas membolehkan anda menonton video dan bermain aplikasi games dengan jelas!

Unique in style
Selalu dibandingkan dengan handphone rakan-rakan lain? Unik. Aspek penting ada pada BL40. Handphone yang mampu membuatkan anda berstail dan membuatkan rakan-rakan jealous dengan anda.

Two screens at once
2 skrin dalam satu masa? apa tuh? mustahil? Tidak bagi BL40. Ciri terbaru yang menarik khas pada BL40 yang mampu membuka 2 skrin dalam satu masa tanpa menukar windows anda.

Size is everything
"Saiz bukanlah segalanya". SALAH! Saiz adalah segalanya. 51mm lebar, 128mm panjang dan 11mm tebal, sesiapa pun sanggup mengubah prinsip tentang "saiz bukan segalanya!". Jadi, saiz adalah SEGALANYA! The longer, the better! Full Stop.

Resolution at the best
Resolusi pada 345x800 pixels yang membuatkan anda puas hati dan teruja untuk terus memiliki BL40. Antara yang terbaik dari segi resolusi berbanding handphone lain, BL40 mampu membuatkan anda tidak mencari (Handphone) yang lain lagi. :)

Quick content Transfer
Pemindahan kandungan perisian, lagu dan aplikasi dalam masa yang singkat hanya dengan 1 sentuhan pada skrin. Kemudian, selesai!

Photo until 5 Mega Pixel resolution
Kenapa perlu beli digital kamera jika anda boleh mengambil gambar dengan resolusi sehingga 5MP hanya dengan BL40? LG Chocolate BL40 = Handphone. Dan juga Kamera.

One Touch. That's all
Satu sentuhan. Itu sahaja yang diperlukan untuk menggunakan BL40. Aplikasi? 1 sentuhan. Games? 1 sentuhan. Membuat panggilan? 1 sentuhan. Segalanya hanya menggunakan 1 sentuhan.

Normal. But not normal
BL40 adalah handphone normal sama seperti handphone lain. Skrin sentuh? Normal. Skrin sentuh dengan hanya 1 sentuhan? Normal but not normal! Skrin lebar? Normal. Skrin lebar sehingga 4 inci? Normal but not normal! Handphone lain = normal. BL40 = Normal but not normal!

Memory like a brain
BL40 mempunyai memori on-board sehingga 1.1MB. Juga boleh ditambah memory sehingga 32GB! Storage segala aplikasi dan media anda sehingga penuh adalah mustahil untuk BL40!

LCD with HD
LCD skrin dengan High Definition(HD). Segalanya adalah dalam HD pada masa kini. Bersiap sedia ke dunia HD dengan BL40!

Java version 2.0
BL40 kini dilengkapi dengan Java version 2.0 yang membolehkan pengguna handphone ini bermain pelbagai games yang telah dimuat turun. Penggunaan software Java version 2.0 ini juga membenarkan BL40 menjalankan games terbaru yang di muat turun.

Idealize your dream
BL40 menyempurnakan impian anda untuk mempunyai handphone dengan segala ciri-ciri menarik untuk dimiliki. Kamera, Radio, Telefon, Aplikasi dan Games. All in 1, 1 in all.

Hours and hours and hours
Sehingga 400 jam bagi keadaan standby dan sehingga 360 minit untuk masa berbual membolehkan penjimatan penggunaan pengecaj dan elektrik yang sangat optimum!

Game Download? No need
Harga memuat turun aplikasi games yang sangat mahal? Jangan risau, LG dengan ini memberi anda games sehingga 7 jenis untuk anda secara percuma!

FM Radio for free
Bosan dengan MP3 yang dimuat turun kerana tidak dikemaskini dengan lagu terbaru? FM Radio turut disertakan bersama BL40.

Experience of Real VGA
Pengalaman baru dengan Real VGA membolehkan julat warna yang semula jadi dan membolehkan setiap dokumen mudah dibaca.

Download rate with full speed
Kelajuan maksimum semasa memuat turun fail dan aplikasi di kedai online pasti akan membuatkan anda mesti memiliki BL40!

Complete web display
Gambar penuh bagi setiap website dengan side-scrolling yang paling minimum untuk keselesaan pengguna BL40 yang ingin melayari laman web pada masa santai.

Bluetooth with full speed
Malas menunggu fail yang dihantar melalui bluetooth yang mengambil masa lama? Tidak mungkin terjadi dengan BL40. Teknologi bluetooth terbaru yang membolehkan fail dihantar dalam masa yang singkat membolehkan pengguna BL40 tidak bosan menunggu lagi.

All in one
Semuanya dalam 1. BL40 merupakan kombinasi terbaik dan terhebat untuk pengguna handphone. All features in one handphone.




LG Chocolate Phone (BL40) merupakan handphone paling lengkap untuk digunakan dalam setiap situasi!


Tips Z-A BL40 Phone Manual ini dicipta khas untuk Pertandingan ‘Why I Like It Longer’



The Top 3 most creative posts will win an LG Chocolate phone (BL40) worth RM2,199 each.


6 comments:

farenova said...

creativenye..cover all alphabet...except K rite..wish u good luck!

Aidi-Safuan said...

erk...terlupa huruf K! haha...

Fathiha Zainal said...

Wah! Creativenye.. Gudluck! ;)

Precious said...

Goodluck!

joegrimjow said...

cun2
mmg bangga dapat buat a to z
erkk
k xde
;)

Aidi-Safuan said...

@ika, fathiha and precious: thanx!


@joe: haha..tuh la pasal!