Thursday, July 22, 2010

Murid darjah satu dakwa dicabul guru

KANGAR: Seorang murid perempuan mendakwa dicabul gurunya dalam sebuah bilik di sebuah sekolah rendah di Guar Sanji semalam menyebabkan beliau kini trauma untuk ke sekolah.
Murid darjah satu itu mendakwa kejadian berlaku kira-kira jam 10.15 pagi semalam apabila guru lelaki berusia lebih 50 tahun itu memanggilnya memasuki bengkel kemahiran hidup sekolah itu dan mencium pipi kirinya.


Murid berusia tujuh tahun itu yang ditemui di rumahnya berkata, guru itu melakukan perbuatan itu di sebalik pintu bengkel berkenaan dan mengarahkannya supaya tidak memberitahu perkara itu kepada orang lain.


Bagaimanapun pelajar itu yang takut dengan kejadian itu memaklumkan kepada bapanya yang kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Arau malam tadi sebelum pelajar itu dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah untuk pemeriksaan.


Katanya, sebelum kejadian itu, guru berkenaan mengarahkan seorang murid lelaki memanggilnya untuk bertemu guru itu dan ketika di bilik berkenaan, hanya guru itu berada di dalamnya.


Murid itu kini trauma untuk ke sekolah dan mahu bapanya menukarkannya ke sekolah yang lain.


Bapa pelajar itu berkata, dia terpaksa berfikir panjang sebelum membuat laporan polis.


"Ini kerana guru itu amat dikenalinya malah pernah menjadi gurunya ketika menuntut di Sekolah Menengah Syed Ahmad, Tambun Tulang kira-kira 25 tahun lalu," katanya.


Bapa murid itu yang berusia 41 tahun, berkata laporan itu dibuat kerana bimbang kejadian lebih buruk menimpa anaknya.


Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin mengesahkan menerima laporan dan kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.


-Bernama




source: http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Muriddarjahsatudakwadicabulguru/Article

1 comment:

shah said...

ni dah tua bangka la ni
heeeeeeeeei!

buang negara terus!