Sunday, April 18, 2010

Spurs tewaskan Chelsea, buka saingan buru juara liga

LONDON: Tottenham Hotspur membuka pintu persaingan kejuaraan Liga Perdana Inggeris apabila menumpaskan pendahulu liga, Chelsea 2-1. dalam pertemuan penuh dramatik, awal pagi tadi.

Gol kemenangan Spurs diperoleh menerusi Jermain Defoe dan Gareth Bale manakala Chelsea menerusi Frank Lampard. Kemenangan itu menyaksikan Chelsea kini hanya dipisahkan satu mata dengan pesaing terdekat, Manchester United dengan kedua-duanya masih mempunyai tiga perlawanan berbaki.

Untuk menjadikan keadaan lebih buruk kepada pasukan pelawat, Chelsea bukan saja pulang dengan tangan kosong malah kaptennya, John Terry dibuang padang selepas mendapat dua kad kuning di White Hart Lane.

Bagaimanapun, pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti memberitahu ESPN: “Kejuaraan liga masih dalam tangan kami dan kami tidak sepatutnya bimbang.

"Kami hanya perlu memberi tumpuan kepada perlawanan seterusnya menentang Stoke.
“Kami bermain baik tetapi nyata pemain Tottenham lebih menyinar lagi," kata pengurus dari Itali itu.

Kemenangan Tottenham itu nyata memberi penawar kepada skuad bimbingan Redknapp itu yang minggu lalu gagal melangkah ke final Piala FA selepas tewas mengejut kepada Portsmouth.

Spurs kini melonjak ke tempat keempat, meninggalkan Manchester City dengan dua mata.

“Anak buah saya melakukan keajaiban. Selepas kecewa Ahad lalu, kini kami memperoleh tiga mata berguna untuk kami beraksi di Liga Juara-Juara Eropah musim depan," kata Redknapp. - AFP

credit: http://www.bharian.com.my/bharian/articles
/SpurstewaskanChelsea_bukasainganburujuaraliga/Article

No comments: