Thursday, April 22, 2010

Tiada maaf

KUANTAN: “Saya tidak akan maafkan pemandu itu yang menjadi punca kemalangan ini,” kata Razali Abdul Rahim, 35, yang nyaris maut apabila lori membawa muatan Milo dipandunya terbabas dan terbalik selepas mengelak sebuah kereta yang keluar simpang secara mengejut di Jalan Kuantan-Kemaman di Cherating di sini, tengah hari semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, mangsa dari Batu 6, Jalan Gambang di sini, luka di kepala, tangan serta bengkak di dahi.


Kelindannya, Mohamad Mohamad Yusof, 51, yang parah di kepala dikejarkan ke Hospital Kemaman (HK) sebelum dipindahkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan.


Menceritakan semula kejadian terbabit, Razali berkata, dia bersama kelindannya dalam perjalanan ke Kemaman dari Kuantan untuk menghantar Milo.


Menurutnya, sebaik tiba di tempat kejadian, dia melihat sebuah kereta keluar simpang secara mengejut dan terus ke laluan utama sebelum menghala Kemaman.


Katanya, dia yang terkejut dengan tindakan pemandu terbabit sempat mengelak, tetapi lori dipandunya melanggar tiang elektrik dan papan tanda sebelum terbalik.


“Milo yang hendak dihantar ke Kemaman bertaburan di bahu jalan,” katanya.


source: http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Tiadamaaf/Article

No comments: