Sunday, April 18, 2010

Wanita gagal serah borang pencalonan

KUALA KUBU BHARU: Seorang wanita dan suaminya mencetuskan kekecohan di perkarangan tempat penamaan calon iaitu Dewan Serbaguna dan Kompleks Sukan Daerah Hulu Selangor di sini, apabila mendakwa dianiaya sehingga gagal menyerahkan borang pencalonan untuk pilihan raya kecil Hulu Selangor.

Dakwanya, pada jam 9 pagi, dia bersama suami dan dua rakan sampai di pintu pagar dewan itu tetapi tidak dibenarkan masuk oleh polis kerana tiada pas Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dan diajukan pelbagai soalan.

“Selepas memberi penjelasan dan sampai di perkarangan dewan kira-kira 9.40 pagi, kami tidak dibenarkan masuk ke dewan kerana pegawai bertugas menyatakan tempoh penyerahan borang calon ditutup jam 9 pagi.

“Bagaimanapun, tepat jam 10 pagi SPR membuat pengumuman pencalonan ditutup. Sudah pasti ini kes aniaya. Mereka minta kami tunjuk pas SPR tapi kami membawa borang calon? “Apa lagi yang mereka mahu kerana nama saya dan semua maklumat ada pada borang itu. Kami sungguh kecewa dan kami yakin mampu memiliki 6,000 undi tetapi kini undi itu untuk Parti Keadilan Rakyat (PKR),” katanya.

Anuradha mendakwa mereka berpaling arah untuk menyokong PKR.


credit: http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Wanitagagalserahborangpencalonan/myMA/myArticle

No comments: