Sunday, April 18, 2010

'Usah singkap kisah lama Zaid'

PAS menganggap calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim, sudah berubah selepas pulang menunaikan ibadat haji tahun lalu.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi, ketika ditanya mengenai dakwaan sesetengah laman blog yang menyifatkan Zaid sebagai peminum arak tegar, beliau berkata, sebagai umat Islam, beliau hanya mempercayai perkara itu selepas mendengar dari mulut tertuduh sendiri.

“Saya tak baca blog, sebagai orang Islam kita perlu menerima daripada orang berkenaan bukannya blog, dia (Zaid) baru balik (menunaikan) haji, dia pergi haji, Insya-Allah perubahan selepas dia pergi haji,” katanya di pusat penamaan calon pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor di Dewan Serbaguna Kompleks Sukan Pejabat Daerah Hulu Selangor di sini, semalam.

Ditanya adakah Pas sudah menghalalkan tindakan Zaid sebelum ini yang ingin menyaman kerajaan Pas Kelantan kerana mahu melaksanakan hudud, beliau berkata, perkara itu sudah ber-akhir dan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu juga sudah menarik balik samannya.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, pula berkata parti lawan tidak boleh menggunakan isu yang ditimbulkan sesetengah laman blog bagi menyerang Zaid dan menyifatkan calon PKR berkenaan sudah berubah.

Sementara itu, Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa, menyifatkan apa yang berlaku terhadap Zaid sebelum ini adalah sejarah dan tidak perlu diungkit.

credit: http://www.bharian.com.my/bharian/articles/UsahsingkapkisahlamaZaid_/Article/

No comments: